אסטרטגיה עסקית – כל מה שכדאי לקחת בחשבון לפני שבונים עסק חדש

אסטרטגיה עסקית – כל מה שכדאי לקחת בחשבון לפני שבונים עסק חדש

החלטתם לפתוח עסק חדש ?מזל טוב והמון בהצלחה! רגע לפני שאתם ניגשים לפתוח תיק עוסק במע"מ, כדאי לקחת בחשבון כמה היבטים של הפעילות המקוונת בעסק, שכדאי לתכנן מבעוד מועד.

בין אם העסק שלכם הוא חנות אינטרנטית או עסק בעל מקום פיזי, חשוב שתקראו את הרשימה במדריך מקוצר זה, ומוטב להתייחס אליהם לפני שתיגשו למלאכה ותצאו לפעילות העסקית החדשה שלכם. במדריך זה נדבר על הנוכחות האינטרנטית של העסק שלכם, וספציפית על:

  • חנויות אינטרנטיות
  • אפליקציות
  • אתרי תדמית
  • ועוד מיזמים טכנולוגיים שונים

         אז….שנתחיל ?

שלב ראשון – בדיקת ייתכנות עסקית

 

בשלב זה תבדקו את הקהל שצפוי ליהנות מהמוצרים או השירותים שלכם, את התחרות בשוק ואת האפשרויות שלכם לפילוח, קידום והצלחה עסקית. הנה כמה מהשאלות שכדאי שתשאלו את עצמכם ואולי גם את הסובבים אתכם, או כמה מהמכרים שיש להם מאפיינים של לקוחות פוטנציאליים

  • האם הרעיון שלכם מביא משהו חדש? האם הוא מונע הפסד כספי או זמן השקעה מצד המשתמש בשירותכם או מוסיף למשתמש בו ידע ורווח כספי?
  • האם השירות שלכם מוסיף חוויה ייחודית למשתמש?  מהו הבידול שתמצאו על מנת להדגיש חוויה זו? האם המוצר שלכם הוא "מוצר משלים" שקשה להשיג אותו בשוק?
  • מי המתחרים הכי חזקים שלכם בשוק?
  • מיהם הספקים שתוכלו לעבוד עימם, המציעים  מוצרים איכותיים במחיר זול?
  • מה יהיו עלויות ההקמה והניהול של העסק שלכם? כדאי לבדוק סעיף זה מול רואה חשבון או ישירות מול רשויות המס

שלב שני – פילוח קהל היעד שלכם

אפיינו את קהל היעד שלכם היטב. בצעו מחקר שוק, מחקר מילים, מחקר מתחרים, מחקר פרסונה (מאפייני צרכנים בצורה דמוגרפית – נשים/גברים/נוער/מקצועניים/חובבנים/מתגוררים באזור מסיים/משתמשים בקוד תרבותי מסוים; מנטאליות, סלנג ושפת דיבור, נטיות פוליטיות או תזונתיות משותפות כגון טבעוניים או צמחוניים או אנשים שאוהבים לזלול; אנשי ספורט ואקסטרים או אנשים שאוהבים לבלות על הספה, תחביבים כגון טיולי טבע, יוגה ומדיטציה ומסאג'

זה יהיה זמן טוב לבדוק עם עצמכם: האם המוניטין שלכם מספיק חזק בכדי לייצג את הרעיון שלכם מול קהל היעד –    האם אתם חובבנים או מקצועניים מספיק בשביל לשדר ללקוחות שלכם בטחון במידע שאתם שולטים בו בכדי שיסכימו לשלם לכם כסף על המידע או המוצר שלכם?

שלב שלישי – עלות מול תועלת

  • שאלו את הקרובים שלכם כמה הם היו מוכנים לשלם עבור המוצר או השירות שלכם, סקר קצר בקרב חבריכם הטובים ובני המשפחה יספק את התשובה הרצויה
  • האם העסק שלכם יכול להכניס כסף מהיום הראשון לפעילות שלו או שנדרשת בניית מותג שאורכת זמן? אם אתם מתכננים לבנות מותג ומוניטין – קחו בחשבון את אורך התהליך, בזמן זה לא צפויות הכנסות מהעסק – וייתכנו הוצאות על ההקמה והתפעול שלו.

שלב רביעי – לוגיסטיקה

  • האם העסק שלכם יכול לסגור עסקה במכירת פנים מול פנים, בשיחה טלפונית או שמא אתם נדרשים ל התכתבויות וחזרות במייל ובטלפון ללקוח בכדי להזכיר לו שאתם קיימים ולהציע לו דילים לשימור בכדי שיישאר לקוח נאמן?
  • האם אתם זקוקים למקום פיזי או שאתם יכולים לנהל את העסק מהבית?
  • האם יש לכם מספיק זמן לתפעל את העסק, כולל מענה למיילים ולשיחות טלפון?

שלב חמישי – בניית מוניטין

  • האם אתם נדרשים לפתח מוניטין ORM – על מנת שהלקוחות ייבנו מולכם אמון, כלומר להופיע בדף עסקי בפייסבוק, בגוגלMy Business, באינסטגרם, בערוצי יוטיוב, בתוכניות בוקר?
  • בכל מקרה כדאי לפתוח ערוץ יוטיוב בשם האתר שלכם ולעלות באופן אורגני סרטונים המספרים את הסיפור האישי שלכם, סרטוני לקוחות ממליצים, טיפים לאופן השימוש במוצר שלכם וכדומה. כל החומרים שתעלו לרשת ישרתו את בניית המוניטין שלכם, הצגה מקצועית ורהוטה והתייחסות מכובדת לעיקר, יסייעו בכך.
  • צרו סלוגן המאפיין את העסק שלכם, ויביא לידי ביטוי את התשוקה ואהבה שלכם לתחום
  • כדאי להציג באתר את התעודות המקצועיות שלכם ואת הסיפור שהביא אתכם לעסוק בתחום                        (סיפור חיים קצר וחוויה אישית)

שלב שישי – בדיקה משפטית

  • בדקו עם עו"ד המתמחה בתחום שלכם ובעל ניסיון בדיני חוזים ודיני אינטרנט, את הסיכונים הקיימים בהפעלת העסק שלכם. העו"ד יעביר לכם רשימת סיכונים משפטיים ואת זו כדאי להעביר ליועץ ביטוח על מנת שיאתר לכם פוליסת ביטוח מתאימה לעסק. פנו ליועץ ביטוח שמתמחה באחריות מקצועית! ייתכן ולא תימצאו ביטוח הולם בארץ ולכן כדאי לפנות למבטחים בחו"ל
  • רק לאחר שאיתרתם ביטוח הולם חיזרו לעו"ד ובקשו ממנו הצעת מחיר להגנות משפטיות המאפיינות את הסיכונים המשפטיים להם איתרתם ביטוח הולם, אל תחששו להציף מול עו"ד סיכונים משפטיים נוספים שלדעתכם קיימים והוא לא זיהה במחקר רשימת הסיכונים שלו, המסמכים שעו"ד לרוב יציע לכם יהיו : 1.הסכם לקוח 2.הסכם שכיר 3.הסכם משווקים 4.מדיניות ותקנון אתר 5.הסכם לחברי דירקטוריון ונושאי משרה 6.הצעה לרישום סימן מסחרי ורישום פטנט, מומלץ לעיין בפוסט שלנו הנוגע ב"כל מה שלא העזתם לשאול בנוגע לדיני אינטרנט"

שלב שביעי – הכיף מתחיל…שיווק באינטרנט

שווקו את העסק שלכם באינטרנט בצורה חכמה ונכונה ואם אין לכם את הידע הדרוש רכשו שירות של חברת פרסום או למדו בעצמכם כיצד לשווק. אם אתם מחפשי הצלחה בטוחה בשיווק אונליין, הטמיעו באתרכם "תוכנית שותפים" – תוכנית זו תאפשר לכם להפעיל משווקים שונים על בסיס תגמול כנגד הצלחה בלבד (השארת פרטי מתעניין או רכישה בפועל מהחנות האינטרנטית שלכם) למעשה כל משווק מקבל קישור ייחודי אותו הוא מפרסם באינטרנט ודרכו ניתן לצפות בנתוני הרכישה/השארת פרטים של הגולשים השונים שהגיעו דרכו

 

 

נהנת? שתף!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

ייעוץ שיווק אסטרטגי בחינם

צור קשר