משפכים שיווקיים וכתיבה נכונה לתכניות שיווק שותפים

משפכים שיווקיים וכתיבה נכונה לתכניות שיווק שותפים

הידעתם? מחקרים בתחום התנהגות צרכנים מצביעים על שלושה שלבים שונים שכל לקוח עובר, כשהוא מתבונן במוצר שלכם ושוקל אם לרכוש או או לא. אם תכירו את השלבים השונים ותיערכו לתמוך בהחלטה חיובית בכל שלב כזה, המכירות שלכם עשויות לזנק. הנה לפניכם, המדריך השלם לשלושת שלבי ההתעניינות לפני רכישה, ואיך לספק ללקוח שלכם את כל המידע והחיזוקים שהוא צריך, על מנת לעודד אותו לבצע רכישה, כשהמוצר שלכם הוא בדיוק מה שהוא צריך:

השלב הראשון: התעניינות

הגולש צופה בפוסט שלכם או במודעה ממומנת או נחשף לקידום אורגני באתר שלכם בפעם הראשונה !

גם אם הגולש נכנס לראשונה לדף הנחיתה או לאתר שלכם אבל לא רכש, זה לא אומר שהוא לא מעוניין. בשלב ההתעניינות הראשוני, הלקוח נמצא במעין דילמה או התלבטות בנוגע לרכישה.                                                          זה בדיוק השלב שבו רימרקטינג שמבוצע היטב עשוי לעזור לו לרכוש את המוצר במחיר מוזל ולקבל החלטה.

מערכת גוגל ומערכת פייסבוק מאפשרות לנו להטמיע קודי מעקב (פיקסלים) אשר מנהלים מעקב תמידי אחרי גולשים שביקרו באתר שלנו/דף נחיתה וליצור רשימה מותאמת אישית לתוכה נכנסים בצורה אוטומטית גולשים שביקרו באתר אולם לא רכשו מאיתנו, כלומר לא הגיעו לדף התודה אליו מגיעים גולשים לאחר רכישה. 

וודאי נתקלתם במצב בו גלשתם באינטרנט וחיפשתם מוצר מסויים ולאחר פרק זמן קצר החלו להופיע לכם מודעות שונות הקשורות לתחום החיפוש שכם, זוהי פעולת רימרקטיינג 

מה זה רימרקטיינג על הצד הטכני? 

זוהי פעולה שבאמצעותה אנו מגדירים במערכות הפרסום את כתובת URL – דומיין האתר/דף נחיתה ואת כתובת URL של דף התודה, בנוסף מגדירים בפלטפורמת הפרסום שכל מי שביקר באתר האינטרנט אבל לא ביקר בדף תודה רק אז תוצג לו מודעה נוספת באותה פלטפורמת הפרסום, מערכת הפרסום כמובן גם שואלת אותנו איזו מודעה נוספת להציג לגולש זה, ממעט קריאה במערכות הפרסום תוכלו להבין כיצד לבצע את פעולת הרימרקטינג בגוגל או בפייסבוק, שבאמצעותם נציע לגולש הספציפי מחיר מיוחד ואפילו קישור ישיר למוצר בו הוא צפה באתר האינטרנט שלנו.

 

בשלב ההתעניינות נכתוב לפי הנוסחה הבאה את כותרות המודעות ואת התוכן הכלול בהם

ברשת הסושיאל

1.בשיטת "סטוריטלינג" :

העוסקת בהבעת חוויה אישית שלכם או של לקוח שרכש, ומתארת כיצד השירות הועיל או סייע.

2."בשיטת התשוקה" :

העוסקת בהגשמת חלומות, נגיעה בתשוקה ובצורך הגולש

"תמיד חלמת על טיול ג'יפים, עכשיו במבצע לזמן מוגבל.."

" תפרגני לעצמך אחותי, סרום לילה במחיר פצצה"

"סובל מכאבי גב ? הנה הפתרון המושלם עבורך"

"שיטת כתיבה נוספת מכונה CLICK BATE" : התרחקו משיטת כתיבה זו, מפני שפייסבוק מממש לא אוהבת אותה ולעיתים אף משעה את חשבונות הפרסום של המשתמשים בשיטה, השיטה מבוססת על דרמטיות ועל הפעלה מתוך פחד ובאופן אישי אני ממש לא דוגל בשיטה זו !

בגוגל אדס 

הנה לפניכם, הנוסחה המושלמת לכתיבת מודעות בגוגל אדס :

1.הזדהות עם מצוקת הגולש + יצירת סקרנות + הבטחה לפתרון + הכוונה לרכישה

"סובל מכאבי גב ? מהיום זה נגמר, המערכת הזו תפתור לך את בעיות הגב אחת ולתמיד, לפרטים נוספים לחץ כאן"

"חייל משוחרר ? מחפש עבודה ? הירשם עוד היום לקורס תכנות ותמצא עבודה בהייטק כבר השנה, לפרטים נוספים לחץ כאן"

"רצית להפסיק לעשן אבל זה קשה ? טכנולוגיה פורצת דרך תגמול אותך מהסיגריות תוך מספר טיפולים"

"על הדיאטה הזו בטוח שעדיין לא שמעת…"

"קבל 10 טיפים לניהול חכם של העסק שלך…"

"בעל עסק? מתקשה לנהל את מערך הלידים שלך? קבל 10 טיפים לארגון הלקוחות שלך"

חשוב לגעת בתשוקות ובחששות (ולא בהפחדה) של הגולש על מנת לייצר עניין והזדהות ראשוניים, וכדאי לציין כי שימוש בעובדות,טיפים ומספרים  (כמו למשל: "10 טיפים לשיפור מראה העור שלך"), יעורר את סקרנות הגולשים ויעלה את רמת היעילות של המודעה שלכם …

השלב השני: התלבטות(שלב שמירת המודעות)

בשלב זה נפעיל את תכונת הרימרקטינג – כלומר כל מי שלא הגיע לדף התודה בשלב ההתעניינות נכנס לרשימת רימרקטיינג המיועדת לשלב ההתלבטות בו נציג לו מודעה שניה (ראה הסבר בראש הדף)

אנו נחשוף לגולש את הפלטפורמה שלנו שוב ושוב באמצעות מסרים לא מלחיצים, רק בכדי לעורר את תשומת ליבו לעובדה שצפה בנו בעבר.

רצוי לבצע שימוש בלוגו זהה מתוך ניסיון לעורר הזדהות, זכירה, או אפילו להפוך "למותג" שהגולש יזהה ויקשר עם רגשות חיוביים. לשם כך,  נכניס כמה שיותר מודעות ממומנות לפלטפורמות השונות דרכם נציג לגולש את המודעה השניה : 

*באנר סטריפ ביו טיוב 

*הודעות ממומנות ב – Gmail  

*כתבות יחסי ציבור באאוט בריין 

*פרסום באפליקציות

 

בשלב זה המטרה שלנו היא לא למכור לגולש, אלא להזכיר לו שאנחנו קיימים. לכן, נכתוב בצורה אינפורמטיבית בלבד. הנה כמה דוגמאות:

"הספה המהפכנית שעושה מסאג' מרגיע בכל סוף יום עבודה"

"קורס ההייטק שנותן לך עבודה כבר בשנה הראשונה ללימודים", 

"אם חשבת להפסיק לעשן, זה הזמן"

"הדיאטה שמתאימה את עצמה אלייך"

"אם העסק שלך חשוב לך כדאי שתקרא את המאמר הבא"

אם הגולש לוחץ על אחת מהמודעות ולא הגיע לדף התודה – הוא נכנס באופן אוטומטי לרשימה חדשה אותה נסווג בצורה הבאה : "גולשים שלחצו על מודעת רימרקטיינג בשלב ההתלבטות, נכסו לדף נחיתה/אתר האינטרנט  אך לא ביצע רכישה או השאירו פרטים (כלומר לא הגיע לדף התודה) ולהם נציג מודעה שלישית

השלב השלישי: החלטה

בשלב זה נציע לגולשים שנכנסו לרשימת הרימרקטינג שייצרנו בשלב הקודם דיל מיוחד, קופון, מחיר מוזל, מומלץ באמצעות "קמפיין קטלוג של פייסבוק" או רימרקטיינג דינאמי של גוגל

ובאמצעות שימוש בבאנרים ברשת ה GDN – google display network – באנרים  המוצגים באתרים המקצים שטח פרסום למודעות גוגל.  

לציין כי יצירת רשימות רימרקטינג מתחילות לאתר ("לטרגט") ולהציג מודעה חדשה לגולשים שנכנסו לתוכה רק החל מכמות מבקרים מסוימת באתר/דף נחיתה, ובעניין זה בכל פלטפורמה קיימים תנאים שונים ומשתנים ומופעלים רק בתנאי שהגדרנו את קוד הפיקסל של כל פלטפורמת פרסום באתר שלנו כרכיב HTML של האתר

 

 

 

נהנת? שתף!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin