קידום אורגני או קידום ממומן? יש דרך אחת שחוסכת לכם את ההתלבטות (והעלויות…)

קידום אורגני או קידום ממומן? יש דרך אחת שחוסכת לכם את ההתלבטות (והעלויות…)

אתר אינטרנט עצמאי הוא התחלה נהדרת לבנייה של מערך חכם לייצור לידים איכותיים עבור לקוחות חדשים לארגון שלכם – אבל מה קורה ביום שאחרי השקת האתר שלכם ? אתם אולי מופתעים – אבל הטלפון נשאר שקט. תיבת הדואר האלקטרוני שלכם אינה מוצפת בבקשות של לקוחות שזיהו את השירות המצויין או הערך המוסף שאתם מציעים, וכל הסטטיסטיקות מגלות שבממוצע, מגיעים אליכם בין גולש אחד לשניים ביום (כשהרוב מגיעים לא ממערכת השיווק האינטרנטית אלא מקישור – מה שאומר שאלה כנראה לקוחות וחברים שאתם הפניתם לאתר).

מה עושים עכשיו?

בתי עסק רבים, ובעיקר עסקים קטנים,מגלים כי נוכחות אינטרנטית היא "בור ללא תחתית" של השקעה  במשאבים כמו הבנה אסטרטגית, זמן וכסף. כך תזרימו לקוחות פוטנציאליים לאתר שלכם

הדרך הראשונה: קידום אורגני

קידום אורגני הוא תהליך של השקעה בתוך האתר ומחוצה לו, על מנת לגרום לו להופיע במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש של גוגל, כשאנשים מחפשים את מה שאתם מציעים (על פי מחקר ביטויי מפתח). התהליך של קידום אורגני עוסק בנושאים כמו:

  • מיקוד האתר שלכם בעיסוק בנושאים שלקוחות פוטנציאליים מחפשים (לאחר מחקר ביטויי מפתח)
  • הרחבת הידע בנושאים רלוונטיים והעשרת האתר במידע רב, עדכני ומקצועי על בסיס שבועי/חודשי באופן קבוע
  • הוספת מאמרי מומחה מטעמכם – כולל קישור – לאתרים גדולים וברי סמכא בתחומים רלוונטיים, משיקים או משלימים
  • יצירת ממשק ידידותי ומזמין, כולל אפשרויות מגוונות ליצירת קשר מיידי ללקוחות ומתעניינים
  • מעקב אחר ביצועי האתר –אחוזי הפניות ביחס לאחוז המגיעים לאתר, אחוזי הנטישה מכל עמוד, ביצועי ביטויי מפתח חשובים, וכדומה
  • הגדרת מפת אתר XML במערכות הסריקה של גוגל
  • הטמעת קישורים שונים המפנים מאתרים הנושקים לתחומכם – אל האתר שלכם
  • ישנם עוד המון אלמנטים המשפרים את הקידום האורגני, אותם ניתן ללמוד במכללות השונות בפרק זמן של שלושה חודשים, מחפשים המלצה על מקום לימודים? פנו אלינו בוואטסאפ, ונשמח לעזור

כפי שבוודאי ניתן להתרשם, קידום אורגני הוא משימה לטווח ארוך, עם השקעה שוטפת ובלתי פוסקת באיכות האתר. תוצאות הקידום האורגני הן אתר אינטרנט ידידותי, נרחב, מקצועי ויעיל יותר עבור המשתמשים – אולם את העלייה בכמות הפונים, תראו לאט, בדרך כלל על פני מספר חודשים.

העלות הממוצעת לחודש עבור קידום אורגני: בדרך כלל בחודשים הראשונים העלויות גבוהות יותר, וההוצאה החודשית הממוצעת לקידום אורגני של אתר אינטרנט עומדת על 1,800 – 2,600 ₪ בחודש

הדרך השנייה: קידום ממומן (PPC)

מי שעיתותיו אינן בידיו, מי שמעוניין לקבל תוצאות באופן מיידי ולא להתחייב להוצאות חודשיות כבדות, ועסקים שיש להם תקופות בולטות של ביקוש גבוה, שוקלים קידום ממומן בשיטת העלות לקליק (PPC- Pay Per Click) במקום קידום אורגני (או בתוספת לו). הקידום הממומן אינו מוסיף את הקישור לאתר שלכם לתוצאות החיפוש – אלא לאזור התוצאות הממומנות, בחלק העליון, התחתון או לצידי התוצאות האורגניות של החיפוש שלכם.

בשיטה זו, אתם משלמים לפלטפורמה (במקרה שלנו גוגל) אולם קידום ממומן מתאפשר גם ברשתות החברתיות 

וגם באתרי אינטרנט שונים שהם שותפי פעולה של גוגל ומקצים שטח פרסום ייחודי (GDN) עבור כל קליק, קיימת עלות שונה על פי התחרות על ביטוי החיפוש שהגדרתם ורלוונטיות המודעה והעמוד המקושר אליה ביחס לביטוי החיפוש שהוגדר. בנוסף, בדרך כלל עלויות של איש שיווק מקצועי לקמפיינים ממומנים הנן 700-1,000 ₪ בחודש.

בניגוד לקידום האורגני, בקידום ממומן אתם יכולים להתחרות גם באתרי אינטרנט גדולים ומושקעים של בתי עסק מתחרים, אתם יכולים להציג תצוגת פרטי התקשרות בעמוד החיפוש הראשון במעלה תוצאות החיפוש, אולם הופעת האתר תיפסק ברגע שהקמפיין יסתיים.

הדרך השלישית: להטמיע תוכנית שותפים באתר שלכם

אין ספק, שהשקעה בשיווק וקידום ברשת היא השקעה יקרה, שדורשת אחזקת מערכות וקידומן ללא הפסקה, ותובעת משאבים כמו תכנון אסטרטגי, זמן וכסף – בכל חודש.

הדרך שהופכת פופולארית יותר ויותר בשנים האחרונות, מחליפה למעשה את כל אלה, ומשחררת את הארגון מהצורך לדאוג לקידום אונליין של האתר – אנחנו מדברים, כמובן, על תוכנית שותפים פרטית,

 

נהנת? שתף!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

ייעוץ שיווק אסטרטגי בחינם

צור קשר