מבנה תקין של אתר האינטרנט שמוביל להמרות

מבנה תקין של אתר האינטרנט שמוביל להמרות

לקוחות שנכנסים לאתר האינטרנט שלכם, מצפים למצוא שם מידע שיסייע להם לקבל החלטה ולבחור במוצר שהם מעוניינים ברכישתו. אולי תוכלו לחשוב על עצמכם כלקוחות באתרי אינטרנט מכירתיים, ולהזדהות עם הרעיון שאספקת מידע "יבש" על המוצרים והשירותים שלכם היא לפעמים לא מספיקה.מבנה נכון ומעודד רכישה של האתר שלכם – ישפר משמעותית את ההמרות. להלן החלקים מהם אתר האינטרנט שלכם חייב להיבנות – כך תעשו את זה נכון:

#1 עמוד התווך של האתר שלכם: דף הבית

בדף הבית אתם מגישים לגולש מידע אינפורמטיבי / שיווקי, בדרך כלל ב"שורות מחץ" ופסקאות קצרות משולבות בויזואל חזק ורלוונטי. על דף הבית להכיל טקסטים שיעוררו אמון, תוכן אינפורמטיבי בעל ערך רב (טיפים חינמיים), הסבר לגולש בנוגע לעסק ולמוצרים / שירותים, ומענה על שאלות כגון :

מה הסיבה שבגינה כדאי לי להמשיך לקרוא באתר שלכם?

מה הסיבה שבגינה כדאי לי לרכוש מכם?

על אילו צרכים המוצר/שירות שלכם עונה?

מי קהל היעד של המוצר/שירות שלכם?

טיפ: אל תוותרו על בניית אמון כבר בדף הבית, באמצעות פנייה אישית אל הלקוחות שלכם, אפשר גם עם תמונות האנשים שמאחורי האתר.

#2 מי אנחנו, בעצם? התכנים של דף אודות

הלקוחות שלכם ייכנסו לדף ה"אודות" כשהם רוצים לדעת מה הביא אתכם לעסוק בתחום, מי אתם, מה תחומי ההתמחות שלכם וכדומה. בעמוד זה, מומלץ בחום להציג לגולש את הסיפור האישי שלכם וכיצד הגעתם לתחום הזה, למה כיף לכם לעסוק בו, אופן הקמת העסק ומה התשוקה והשליחות האמיתית של חברי העסק.

#3 המקום בו מרוכז כל המידע: דף הבלוג

במרבית הממשקים לניהול אתרי אינטרנט, דף הבלוג הוא דף שנוצר פחות או יותר באופן אוטומטי, ומרכז קישורים לכל הפוסטים המופיעים באתר. בדף זה, יופיעו תיאורים קצרים הכוללים בדרך כלל כותרת, תמונה נבחרת ומשפט או שניים המתמצתים את הפוסט או המאמר בבלוג, וכמובן – קישור לקריאת המשך המאמר. הנה כמה טיפים לניהול בלוג מצליח:

  • תנו דגש על חידושים בתחום העיסוק שלכם
  • זכרו שהגולש רוצה להרגיש שהוא קורא תכנים מקצועיים וש"הוא בידיים טובות" – כתבו מאמרים בעלי ערך מקצועי
  • העלו תמונות וסרטונים לבלוג
  • אל תוותרו על מידע אינפורמטיבי מעודד מכירה: זכרו "אנשים לא אוהבים שמוכרים להם אבל הם בהחלט אוהבים לרכוש".

#4 הדף שכל העמודים באתר מובילים אליו: דף המוצר

דף המוצר הוא הדף המאפשר היכרות עם המוצר או השירות שאתם מציעים, ובדרך כלל גם רכישה שלו. פה בהחלט המקום לתאר את המוצר על פרטיו הטכניים. חשוב לגעת בתועלת שתתקבל ללקוח בעת רכישת המוצר. למשל, במקום לרשום "כיסא מתכוונן ל – 4 מצבים" תוכלו לרשום "כיסא מתכוונן למספר מצבים שונים, שיאפשר לך להרגיש תמיד בנוח וללא כאב גב". תחת כותרת זו, ספקו תיאור טכני של המוצר, זכרו כי בשורה התחתונה הגולש רוצה פתרון למטרד או לבעיה שהוא רוצה לפתור. תיאור פונקציונאלי בלבד, לא יספק מענה מספק לרכישה.

#5 הוכיחו זמינות ומענה: דף צור קשר

בדף צור קשר תוכלו לפרסם: כתובת משרדים, מספר טלפון, כתובת לאיסוף עצמי של מוצרים, מפה, מספר טלפון לשירות לקוחות, כתובת מייל ו/או טופס לאיסוף פרטי הפנייה. חשוב ליצור טופס השארת פרטים הכוללים שדות מידע שאינם פולשניים מדיי.  שם, טלפון, כתובת מייל ואולי גם עיר מגורים – עשויים להספיק בהחלט.

#6 הדף שיופיע לאחר הרכישה: דף תודה

בדף זה נודה ללקוח על שרכש את המוצר, ונציין פרטים טכניים חשובים נוספים כמו משך הזמן הצפוי עד לביצוע המשלוח או להגעת המוצר, הדרכים בהם נציגי הארגון צפויים ליצור עמו קשר, וכדומה. אם אתם מתכוונים לדוור את הרוכשים, עליכם על פי חוק לקבל את אישורם ע"י סימון בתיבת "צ'ק ליסט" שאת תנאיה אני מציע לנסח מול עו"ד המתמחה בדיני אינטרנט.

#7 יצירת תקנון שימוש, הצהרת פרטיות, ודף נגישות לבעלי מוגבלויות

טיפ חשוב: בניסוח עמודים אלה, צרו קשר עם עו"ד המתמחה בדיני אינטרנט

היריעה קצרה מלרשום על נושאים אלו, בין היתר הנושאים שיירשמו במסמכים אלו קשורים לחוק הגנת הצרכן, חוק הספאם, אחריות משפטית של בעל האתר ואיסוף נתוני עוגיות (Cookies).למידע נוסף בתחום דיני אינטרנט מומלץ לקרוא את הפוסט "דיני אינטרנט וכל מה שלא העזתם לשאול"

#8 פרופיל עסקי ברשתות החברתיות

*בנוסף לתכני האתר שלכם, מומלץ בחום לבנות בהדרגה פרופיל סושיאל בפייסבוק, דף עסקי וקהילה, נוכחות ברשת העסקית לינקדין, וגוגל מיי ביזניס, דרכם תקבלו ביקורות של גולשים

*צרו ערוץ יוטיוב המוסר טיפים, מידע אינפורמטיבי ואופן תפעול בנוגע למוצרים או השירותים שלכם.

*אל תשכחו! קשרו פרופילים ותכנים אלו לאתר שלכם באמצעות אייקונים המופיעים בפוטר (החלק התחתון של האתר שלכם)   

 

נהנת? שתף!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

ייעוץ שיווק אסטרטגי בחינם

צור קשר