שלוש סיבות להשקיע בנוכחות האינטרנטית שלכם

שלוש סיבות להשקיע בנוכחות האינטרנטית שלכם

לפני עשרים שנים, הדרכים לשיווק וקידום מכירות של העסק היו בעיקר מקומיות – יכולתם לבחור בין אפשרויות לשילוט, פרסומות ברדיו או בטלוויזיה, כתבה בעיתונות, וכדומה. תקציבי הפרסום היו עתירים, ומרבית החברות שפרסמו היו חברות ענק. העסקים הקטנים והבינוניים בישראל –  נאלצו להסתפק בשילוט מקומי ומאולתר, מודעות קטנות בעיתונות מקומית, ובפרסום "מפה לאוזן".

היום המציאות היא שונה, וכל עסק, קטן בינוני או גדול – משקיע בנוכחות מקוונת (אתר אינטרנט, דפי נחיתה, קידום אורגני או ממומן, פרסום מאמרים, איסוף לידים חכם, נוכחות ברשתות חברתיות, וכדומה) – לא בכדי. הפרסום ברשת האינטרנט מאפשר לעסקים להיחשף לקהל נרחב של לקוחות פוטנציאליים, על פי נושאי העניין וביטויי החיפוש שלהם, והתוצאות לא מאחרות להגיע.

אם גם אתם, כמו מעל 85% מכלל העסקים בישראל, מציעים שירותים או מוצרים שאינם קשורים בהתנהלות אינטרנטית, אתם אולי שואלים את עצמכם – מאיפה מתחילים? כל תחום של שיווק אינטרנטי הוא יקר, במשאבים ובזמן; אתם נדרשים להקצות מומחה מטעמכם (באופן פנים ארגוני או במיקור חוץ), ובכל מקרה מדובר בהשקעה נרחבת. לשם ההתחלה, אספנו עבורכם את שלושת היתרונות הגדולים לשיווק באינטרנט – כולל טיפים מעשיים, כך תעשו את זה נכון.

#1 –מה המסר השיווקי שלכם?

אם אתר האינטרנט שלכם הוא ממותג, ידידותי ומעוצב – הוא מעביר בוודאי את המסרים המכירתיים החשובים לכם. 

אתם יכולים להיות: חברה צעירה ומגניבה, ארגון וותיק שאפשר לסמוך עליו, התנהלות בוטיקית ומשפחתית, וכדומה.

המסרים השיווקיים שלכם אונליין לא תמיד מופיעים גם באופן פיזי. למשל, אם אתם עובדים מהבית, אולי אין לכם משרד ובכל זאת, אתם יכולים לבחור במיתוג פיננסי, רציני ואמין, שיזכיר מיתוג של חברות ענק.
המסרים השיווקיים המילוליים והויזואליים שאתם יכולים להעביר ללקוחות דרך הנוכחות שלכם באינטרנט (אתר אינטרנט, דף נחיתה, וכדומה) יעבירו היטב את צורת ההתנהלות שלכם, גם באופן שהוא פחות מחייב תיאור פיזי של מיקום העסק.

טיפ לשיווק נכון באינטרנט: אל תוותרו על איכות אתר האינטרנט או דף הנחיתה שלכם והלוגו המייצג אתכם. התעקשו על אתר מעוצב, ממותג וידידותי, על מנת לאפשר לא רק ריבוי של כניסות לקוחות פוטנציאליים לאתר – אלא גם אחוזי המרה (conversion rates) גבוהים, או במילים אחרות, הרבה פניות מהאתר.

#2– השיווק באינטרנט: בכל מקום, בכל זמן

בניגוד לשיטות מכירה ישנות, כל עסק באינטרנט עובד "24/7",  השוק שאתם רואים לנגד עיניכם גדל בבת אחת, הן מבחינה גיאוגרפית, והן מבחינת שעות הפעילות של העסק, ביחס לשעות הפעילות של האתר (שהן, כמובן, "מסביב לשעון"). כך, השיווק באינטרנט הופך את העסק שלכם מעסק מקומי, לעסק שיש לו את הפוטנציאל להציע שירותים ומוצרים לכל הארץ ומסביב לשעון.

טיפ: תחשבו בגדול
בדיוק באותו האופן שבו אתר האינטרנט שלכם יכול להציע את המוצרים והשירותים שלכם גם עבור ישראלים בקצות הארץ – הוא יכול להציע את השירותים במדינות אחרות, באתרים בינלאומיים, בשפות שונות, ובשווקים שונים. בדקו אם אפשרות כזו היא רלוונטית עבורכם ואילו עלויות כרוכות ביצירת "אתר מראה" בשפות שונות, וקידומו בשווקים נוספים.

*מוצרי דת, יודאיקה, טיולים לארץ הקודש, ואפילו חטיפים ומזון ישראלי נמכרים כבר היום מהארץ לחו"ל, משלוחי פרחים ושוקולדים נמכרים בארץ בחגים כאשר המזמין הוא קרוב המתגורר בחו"ל, תוכנות ישראליות משווקות למגזר העסקי בחו"ל כאשר מוקד הפיתוח שלהם ממוקם בארץ והמשווק – reseller פועל מביתו, רעיונות טובים ממש לא חסר…אם יש לכם מוצר טוב ביד, אין סיבה שלא תנסו גם 

טיפ: שנו את אופן החשיבה שלכם
אם אתם בוחרים לשווק באינטרנט, חשוב שתחשבו על שלל המוצרים והשירותים שאתם מציעים, ותשקלו להציע גרסאות מקוונות, במשלוח, או כאלה המותאמות ללקוחות אונליין. תוכלו גם להציע מוצרים חלקיים או ראשוניים בצורה מקוונת דרך האתר – ליצור קשר ראשוני ולעורר אמון, ואז להביא אליכם לקוחות שכבר מכירים אתכם, לרכישת סלי מוצרים מלאים (ויקרים) יותר בעסק הפיזי.

#3 –שיווק באינטרנט: מגוון ומתאים לצרכים שלכם

אם עוד לא קראתם את המדריך שלנו לקידום ממומן ואורגני מקוון – אנחנו מציעים לכם לעיין בו, על מנת להבין את הפוטנציאל הגלום בהשקעה בקידום האתר שלכם. למשל, תבינו כי הקידום האורגני מאפשר אופטימיזציה של האתר והתאמתו לגולשים מתעניינים – בעוד הקידום הממומן, מתאים ל"הזנקת" האתר למעלה תוצאות החיפוש בביטויי מפתח רלוונטיים, בעיקר בתקופות שיא בביקוש למוצרים כמו שלכם.

בסופו של יום, תמהיל השיווק באינטרנט תלוי בצרכים ובתקציב שלכם – ובדרך כלל, מדובר בתהליך שאורך זמן.

 

 

נהנת? שתף!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

ייעוץ שיווק אסטרטגי בחינם

צור קשר